سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن که سپاس نیکى تو را نگزارد ، مبادا به نیکویى کردنت بى‏رغبت گرداند ، چه بود که کسى تو را بدان نیکى سپاس دارد که سودى از آن برندارد ، و بود که از سپاس سپاسگزار بیابى بیش از تباه کرده کافر نعمت غدار ، « و خدا نیکوکاران را دوست مى‏دارد . » [نهج البلاغه]
منطقه دو * ناحیه پنج
 

بازدیدکنندگان

بازدید امروز :14
بازدید دیروز :51
کل بازدید :304212
تعداد کل مطالب : 307
شنبه 103 اردیبهشت 8
ساعت 9:46 صبح
IS
مسئول کمیته روابط عمومی "گروه ناب" از آغاز مرحله اول عضوگیری سازمان مردم نهاد اجتماعی "جمعیت نواندیش بصیر" خبر داد.

 

به گزارش پایگاه خبری محله طرشت، به نقل از گروه ناب، بهمن شریفی فقیه مسئول کمیته روابط عمومی "گروه ناب" با اشاره به موضوع فعالیت سازمان مردم نهاد اجتماعی "جمعیت نواندیش بصیر" گفت؛ کلیه فعالیت های جمعیت، غیر سیاسی و غیر انتفاعی و غیر دولتی بوده و در موضوع اجتماعی با رعایت کامل قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران و اساسنامه می باشد.

وی در خصوص اهداف جمعیت گفت؛ شناسایی مشکلات و معضلات اجتماعی و تلاش در جهت آموزش های شهر نشینی به اقشار جامعه و همچنین استفاده از پتانسیل های افراد تأثیر گذار جامعه به خصوص در زمینه های اجتماعی و مدیریت شهری و ترویج فرهنگ ها و الگوهای اسلامی در زندگی روزمره مردم و به طور کلی نگاه ویژه به مباحث محله محوری در پایتخت و توجه به نظر و خواسته اهالی محله با توجه به فرهنگ و نیازهای خاص محلی از جمله اهداف این جمعیت می باشد.
شریفی روش اجرای اهداف جمعیت در تهران را این چنین عنوان نمود؛ تقسیم بندی پهنه های گوناگون در تهران و شناخت فرهنگ های محلی با تمرکز بر شناخت کلی از پایتخت و استفاده از نخبگان محلی در جهت ترویج آموزش های شهروندی با رویکرد محله محوری.
وی در خصوص شرایط عضویت افزود؛ براساس ماده 10 اساسنامه جمعیت؛ سکونت در شهر تهران، دارا بودن 18 سال تمام، عدم وابستگی به گروه های معاند از شرایط عضویت در جمعیت می باشد که در این مرحله، عضوگیری به صورت عادی صورت گرفته و پس از ثبت نام، تکمیل اطلاعات و تأیید نهایی، فرد عضو جمعیت خواهد شد.
مسئول کمیته روابط عمومی "گروه ناب" در پایان گفت؛ حق عضویت سالیانه اعضاء مبلغ 50 هزار تومان می باشد که صدور کارت عضویت، گواهی عضویت و بهره مندی از سایر خدمات توسط سازمان مردم نهاد صورت میگیرد.
بنابر این گزارش، علاقه مندان به موضوعات اجتماعی جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به پایگاه اطلاع رسانی گروه ناب به نشانی www.nabgroups.ir  مراجعه و فرم عضویت را تکمیل نمایند.

 

لینک فرم عضویت


جمعه 95 آذر 12::: ساعت 11:3 صبح
نظر دهید()
  
  
مهدی جمشیدی مدیر عامل جمعیت "نواندیش بصیر" در خصوص کاهش مناطق شهرداری تهران گفت؛ با توجه به فعالیت مدیریت محله و طرح ناحیه محوری، بهتر است مناطق شهرداری در پایتخت کاهش یابد.

 

به گزارشپایگاه خبری محله طرشت به نقل از پایگاه خبری شهر تهران، مهدی جمشیدی مدیر عامل سازمان مردم نهاد اجتماعی "نواندیش بصیر" در گفتگو با خبرنگار گفت؛ بازنگری در محدوده مناطق شهرداری در پایان فعالیت دوره چهارم شورای اسلامی شهر تهران، تحولی عظیم در بهبود نظام مدیریت شهری و ارتقاء خدمات رسانی به مردم و همچنین کاهش هزینه های جاری شهرداری ایجاد خواهد کرد.

جمشیدی با توجه به فعالیت سازمانهای خدمات رسان در پایتخت افزود؛ ادارات آب، برق، گاز، مخابرات، پست، آموزش و پرورش، بسیج، پلیس راهور، سرکلانتری فاتب، تامین اجتماعی، دادگستری و ... هرکدام دارای محدوده استحفاظی اختصاصی هستند که بهتر است به منظور تحقق مدیریت واحد شهری که یکی از دغدغه های اصلی مسوولان محسوب میشود، شورای اسلامی شهر تهران بازنگری در اصلاح محدوده مناطق شهرداری تهران را در دستور کار خود قرار دهد.

وی در خصوص نامتوازن بودن مناطق شهرداری در تهران گفت؛ متاسفانه مساحت و جمعیت در مناطق 22 گانه شهرداری تهران بایکدیگر همخوانی ندارند و بهتر است با توجه به فعالیت مدیریت محله و طرح ناحیه محوری، در تقسیم بندی مناطق شهرداری تهران بازنگری صورت پذیرد.

جمشیدی در خصوص ادغام مناطق افزود؛ با توجه به مطالعات صورت گرفته پیشنهاد میگردد مناطق 7 و 8، 13 و 14، 17 و 18، جنوب منطقه 5 و جنوب غرب منطقه 2 با مناطق 9 و 21، شمال منطقه 5 با منطقه 22، جنوب شرق منطقه 2 با منطقه 10 ادغام گردند تا مناطق شهرداری تهران به 17 منطقه کاهش یابند.


شنبه 95 آبان 22::: ساعت 2:5 عصر
نظر دهید
  
  
مدیر عامل سازمان مردم نهاد جمعیت نواندیش بصیر گفت؛ نباید به شورایاران نگاه ابزاری داشت و می بایست از ظرفیت تک تک اعضاء در موضوعات متنوع شهری استفاده کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی محله طرشت، مهدی جمشیدی مدیر عامل سازمان مردم نهاد نواندیش بصیر در خصوص استفاده از ظرفیت شورایاران گفت؛ چندی پیش خبری در خصوص مقدمات تشکیل مجمعی با حضور شورایاران ادوار شهر تهران شنیدم که عزیزان شورایاران منطقه 18 تهران در تلاش هستند تا مجمعی متشکل از شورایاران 3 دوره قبلی تشکیل دهند تا بتوان از ظرفیت یکایک آنان در مباحث مدیریت شهری بهره مند شد، اما آنچه باید مورد توجه قرار گیرد این است که چنین مجمعی ضرورت است یا نیاز؟!

جمشیدی اشاره کرد؛ در حال حاضر در دوران فعالیت دوره چهارم شورایاری شهر تهران هستیم، دورانی که می توان به طور حتم دوران بلوغ فکری و ساختاری شورایاران برشمرد، زیرا با گذشت بیش از 10 سال از فعالیت معتمدین مردم، نمی توان آن را دوران آزمون و خطا دانست، چون تجربه مدیران شهری، دولت و مردم در طول 4 دوره فعالیت منتخبین محله های شهر تهران در جایگاه شورایاری نشان از این است که اکنون دیگر زمان آزمایش و امتحان نیست و باید از ظرفیت یکایک اعضاء استفاده نمود و واگذاری امور شهر را به خود مردم به طور علمی و عملی، عملیاتی کرد.

وی افزود؛ چطور می توان مجمعی از شورایاران ادوار شهر تهران را تشکیل داد، زمانی که توان و اراده استفاده از ظرفیت های شورایاران فعلی در مدیران شهری دیده نمی شود، منظور از مدیران شهری فقط مدیران شهرداری نیست، بلکه همه مدیران و مسئولان دستگاههای خدمات رسان شهر تهران، اعم از دولتی و خصوصی ست که در شعار مردم محورند، اما در عمل اراده ای در واگذاری امور به مردم دیده نمی شود.

مهدی جمشیدی در خصوص ارتباط با شورایاران گفت؛ متأسفانه در ادوار گذشته شاهد بودیم که ارتباط با شورایاریها فقط در دستور کار شهرداری قرار گرفته بود و به مرور زمان حتی نواحی شهرداری هم نتوانستند آن طور باید و شاید از ارتباط و ظرفیت شورایاری استفاده نمایند و دبیر محوری باعث شد که سایر اعضاء شورایاری از فعالیت موظف و تعریف شده فاصله بگیرند و ارتباط چندسویه تبدیل شد به برگزاری جلسات مشترک فرسایشی و درگیرنمودن شورایاران به مباحث اجرایی و حتی همه اعضاء شورای شهر تهران هم نتوانستند آن طور شایسته و بایسته از ارتباط شورایاران در محله ها استفاده نمایند.

مدیر عامل سازمان مردم نهاد اجتماعی جمعیت نواندیش بصیر در پایان افزود؛ اما تشکیل مجمع شورایاران ادورا شهر تهران ضرورت است یا نیاز؟! موضوعی ست که می توان در آینده مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.


یکشنبه 94 مهر 19::: ساعت 4:15 عصر
نظر دهید()
  
  
کانال ویژه پایگاه خبری شهر تهران در نرم افزار تلگرام راه اندازی شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی محله طرشت، گروه نواندیش بصیر با هدف انتشار سریع اخبار شهر تهران، اقدام به ایجاد کانال ویژه خبری در نرم افزار تلگرام نموده است.

از مزیتهای این امکان ویژه تلگرام می توان به نامحدودی در تعداد اعضاء و عدم امکان مشاهده لیست و اسامی اعضاء توسط کاربران اشاره کرد.

همچنین با توجه به اینکه فقط ادمین گروه امکان انتشار مطلب دارد، امنیت گروه بالا رفته و رباتها دیگر امکان حضور در گروه را نخواهند داشت.

نکته ضروری آنکه برای استفاده از این امکان حتما باید تلگرام خود را بروز رسانی کرده و نسخه 3.2.1 نصب کنید.

کانال تلگرام فعلا فقط در تلفن های همراه قابل استفاده است.

 

telegram.me/nabteh_ir


جمعه 94 مهر 3::: ساعت 5:22 عصر
نظر دهید()
  
  
نایب‌رئیس شورای شهر تهران ضمن اشاره به برگزاری انتخابات هیأت رئیسه شورایاری‌ها در 303 محله شهر تهران گفت: به زودی انتخابات هیأت رئیسه در 51 محله دیگر تهران برگزار خواهد شد.

 

به گزارش پایگاه خبری شهر تهران، مرتضی طلایی، در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری انتخابات هیأت رئیسه شورایاری‌های محلات شهر تهران اظهار داشت: این انتخابات به مدت 3 روز (بیستم تا بیست و دوم) خردادماه برگزار شد.

وی تصریح کرد: از مجموع 354 محله شهر تهران، هیأت رئیسه 303 محله انتخاب شدند و 51 محله نیز به‌دلیل به حد نصاب نرسیدن اعضای شورایاری‌هایشان، قرار است در زمان دیگری انتخابات هیأت رئیسه برگزار شود.

نایب رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: بنا بر آیین‌نامه ستاد هماهنگی شورایاری‌ها، ما موظف هستیم ظرف روزهای آینده در حداکثر 10 روز، مجددا از اعضای شورایاری محلاتی که انتخابات هیأت رئیس‌شان برگزار نشده دعوت به عمل آورده و انتخابات هیأت رئیسه را برگزار کنیم و در غیر این صورت ستاد موظف است براساس آیین‌نامه شخصاً اقدام به انتخاب هیأت رئیسه کند و محلات را از بلاتکلیفی خارج کند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان این نکته که بخش اعظم انتخابات هیأت رئیسه شورایاران توسط خودشان برگزار شد، گفت: در این زمینه ستاد بیشتر نقش تسهیل‌گری و ناظر را داشت و مجری برگزاری برنامه انتخابات اکثراً اعضای شورایاری‌های محلات بودند و این تجربه نشان داد شما می‌توانید انتخابات هیأت رئیسه شورایاری‌ها را در آینده به خودشان واگذار کنید.

رئیس ستاد هماهنگی شورایاری‌های شهر تهران در ادامه با اشاره به فعالیت هیأت امنا در محلات گفت: لیست نمایندگان نهادهای محلی ارسال شده است و بدین ترتیب به زودی جلسه‌ای توجیهی با این عزیزان و با مشارکت معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری برگزار خواهد شد و درنهایت این افراد کار خود را آغاز خواهند کرد.

طلایی تأکید کرد: تا زمانی که هیأت امنای محلات رسمیت پیدا نکنند امکان معرفی مدیر محله وجود ندارد و به منظور فعال سازی سرای محلات، می‌بایستی هیأت امنا فعالیت خود را آغاز کنند.


یکشنبه 94 خرداد 24::: ساعت 5:57 عصر
نظر دهید
  
  
رئیس ستاد هماهنگی شورایاری های شهر تهران با اعلام اینکه از امروز تا روز جمعه انتخابات هیئت رئیسه شورایاری ها برگزار می شود، گفت: از روز بیست و سوم خردادماه، فعالیت شورایاران تهران آغاز می شود.

 

به گزارش پایگاه خبری شهر تهران، مرتضی طلایی بااعلام اینکه مقرر است پس از برگزاری انتخابات هیئت رئیسه، شورایاری ها در سه بعد نظارت، پیگیری مطالبات مردمی و فعالیت های همه جانبه فعالیت خود را با قدرت بیشتری ادامه دهند،گفت: شورایاری ها باید بکوشند به عنوان چشمان ناظر شورای شهر مشکلات و معضلات را رصد کرده و در مسیر رفع تنگناهای پایتخت گام بردارند. 

وی با تاکید بر اینکه حدود نظارت شورایاری ها بر عملکرد دستگاه ها و مدیریت شهری بر اساس قوانین و چارچوب های از پیش تعیین شده است، تصریح کرد: شورایاری ها نزدیک ترین افراد به شهروندان هستند و بهترین نیازسنجی ها را در بعد مسائل شهری انجام می دهند. از همین رو پتانسیلی آماده برای مدیران هستند تا آخرین وضعیت شهر و مطالبات مردمی را منعکس کنند. 

نائب رئیس شورای شهر چهارم با عنوان اینکه در تلاشیم تا نیازسنجی هایی در تهران صورت گیرد و این نیازها نیز ساماندهی و اولویت بندی شوند، افزود: شورایاری ها در تلاشند با اولویت گذاری مطالبات مردمی، مطابق با اولویت ها از طریق مدیریت شهری نیازهای شهروندان را پیگیری کنند؛ چراکه محور پیگیری نیازهای شهر تهران شورایاران هستند.

طلایی یکی دیگر از وظایف شورایاران را پیگیری مطالبات عمومی مردم از سایر دستگاه ها دانست و ادامه داد: در حوزه فعالیتی شورایاری ها قرار است فعالیت های شورایاران تهران به هیئت های امنای محلات متصل شود و شوراهای محلات نیز شکل بگیرد. 

نایب رئیس شورای شهر تهران یادآور شد: در نظر داریم با انتخاب مدیران محلات، در ادامه فعالیت شورایاری ها، سرای محلات به پایگاه های مردمی بدل شود تا شورایاران با نگاهی معطوف به موضوعاتی همچون خانواده، بانوان، جوانان و دیگر گروه های جامعه در مسیر فعالیت هایی از جنس آموزشی، فرهنگی و اجتماعی گام های اثرگذاری بردارند.

انتخابات شورایاری‌های مناطق 22، 18،10،17،19،21،5،9 امروز در ستاد بحران شهرداری منطقه 5 برگزار شد و فردا 5شنبه انتخاب شورایاری‌های مناطق 4،8،1،13،15، در ستاد بحران منطقه13 و جمعه انتخاب شورایاری‌های مناطق 2،20،11،12،16،6،7،3 در ستاد بحران منطقه 21 برگزار می‌شود.


چهارشنبه 94 خرداد 20::: ساعت 10:24 عصر
نظر دهید
  
  
آیین افتتاحیه آغاز به کار منتخبین چهارمین دوره شورایاران منطقه1، 2 و 3 با حضور مرتضی طلایی ، شهرداران معاونین، مدیران منطقه1، 2 و 3 و شورایاران این منطقه برگزار شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی محله طرشت؛ مرتضی طلایی نائب رئیس شورای شهر تهران همچنین فعالیت در یک چارچوب تشکیلاتی را لازمه اصلی شورایاران در دوره چهارم دانست و افزود: اگرچه منتخبان مردم بدون کم ترین امکانات و مسائل مادی پای به عرصه گذاشته اند اما همگی باید بپذیرند که در یک چارچوب تشکیلاتی قدم برداشته و فعالیت کنند. از این رو کار تشکیلاتی اولین مسئله ای است که شورایاران باید به آن توجه داشته باشند

با بیان اینکه الگوی شورایاری ها امروز در سراسر کشور در حال اجرایی شدن است، عنوان کرد: بالاخره انتخابات شورایاری ها با تمام سختی ها، ناملایمات و نامهربانی های که وجود داشت برگزار شد و آنچه که ما به عنوان یک انتخابات سالم در شهر تهران مشاهده کردیم نتیجه فعالیت و زحمات افراد بسیاری بود
وی در ادامه به آثار و برکات کار تشکیلاتی از منظر رهبر معظم انقلاب پرداخت و گفت: در کار تشکیلاتی اهداف باید مشخص شود، برنامه ریزی و نظم وجود داشته باشد، بر اساس روحیه و فرهنگ جهادی گام برداشته شود، به کمک الهی اعتماد داشت، بافت انقلابی را حفظ کرد، در ریل قانون حرکت کرد، نفس جدید به مجموعه وارد شود، اختلاف سلیقه کنار گذاشته شده و انعطاف پذیری سرلوحه فعالیت ها قرار گیرد.
نائب رئیس شورای شهر تهران در تشریح نحوه انتخاب دبیر شورایاری ها نیز گفت: دبیر شورایاری از بین 7 شورایار منتخب مردم انتخاب می شود و دبیر امنا نیز همان دبیر شورایاری خواهد بود. جانشین شورایاری نیز باید از بین 7 نفر شورایار انتخاب شود اما جانشین امنا از بین 13 نفر عضو شورایاری و امنا انتخاب می شود. منشی امنا می بایست نماینده شهرداری تهران باشد اما منشی شورا نیز از بین شورایاران انتخاب خواهد شد.
رئیس ستاد شورایاری های شهر تهران 3 ماموریت اصلی شورایاران را اینگونه اعلام کرد: وظیفه اول و اصلی شورایاران جنگ فرهنگی است و باید در این جنگ عملیات شود. میدان جنگ نیز محله و کانون هدف، خانواده است. بنابراین شورای محله، سرا و امنا باید از آسیب های اجتماعی جلوگیری کرده و در این حوزه فعال شوند. ماموریت دیگر شورایاران آموزش برای مسئولیت پذیری و افزایش مشارکت مردم است. ماموریت سوم نیز خدمت رسانی به مردم محله خواهد بود.
طلایی در بخش پایانی اظهارات خود در توصیه به شورایاران دوره چهارم، مصادیقی از ماموریت های آنان را بیان کرد و گفت: شورایاران باید کار جمعی انجام دهند، نظم محلی داشته باشند، طبق آیین نامه عمل کرده و از مداخله در امور اجرایی جدا خودداری کنند. توجه به اولویت بندی کارها جزو وظایف شورایاران است، به خصوص یکی از اولویت ها باید استفاده از ظرفیت شورایاران ادوار گذشته باشد. مهمترین توصیه به شورایاران نیز این است که ارتباط مستمر با مسجد و مردم محله داشته باشند.


چهارشنبه 94 خرداد 13::: ساعت 8:55 عصر
نظر دهید()
  
  

همزمان با اعیاد شعبانیه و بمناسبت میلاد امام زمان(عج) مراسم جشنی در محله طرشت برگزار شد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی محله طرشت؛ در این جشن که با حضور ساکنین محله طرشت و به همت اداره اجتماعی ناحیه 5 شهرداری منطقه 2 برگزار شد، هنرمندان و گروه های مذهبی به هنرنمایی پرداختند.

اجرای موسیقی، تواشیح و هنرنمایی جمعی از هنرمندان از بخش های این برنامه بود.

نکته قابل توجه این برنامه نظم و انتظامات مناسب محیط جشن بود که نشان از برنامه ریزی خوب از سوی دست اندرکاران برگزاری این برنامه به ویژه معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 2 داشت.

بنابر این گزارش؛ پیش از این جشن بزرگ عید سعید غدیر خم با حضور بیش از 3000 نفر از اهالی محله طرشت در سال گذشته برگزار گردیده بود.


دوشنبه 94 خرداد 11::: ساعت 7:52 عصر
نظر دهید()
  
  

اینک در آستانه آغاز فعالیت دوره چهارم شورایاریها در تهران هستیم، و حدود 10 سال است که فعالیت منتخبین مردم را در قالب پارلمان محلی تجربه کرده ایم، اما متأسفانه باید اذعان داشت که اعضاء شورایاریها در تهران اقدامات قابل توجه ای برای محله خود صورت داده اند و نظارت آنان توانسته است در آبادانی شهر تهران نقش موثری را ایفا نماید، اما آنچه در این یادداشت مورد بحث است، عدم توجه و استفاده کارآمد مدیریت شهری از جایگاه و وظایف این پارلمان محلی است که متأسفانه در دهه اخیر به طور جامع و علمی نتواستند از جایگاه نظارتی منتخبین مردم در محله های شهر تهران به صورت گسترده و فراگیر استفاده نمایند.

سال 87 آغاز دوره سوم شورایاریها و به طوری فعالیت رسمی شورایاران در 374 محله تهران بود که 10عضو اصلی و علی البدل در محله های 22 منطقه شهر تهران کار خود را آغاز نمودند و تا کنون اگر بخواهیم به ارتباط موثر دولت و شورایاران اشاره نمائیم باید گفت که هیچ گونه ارتباط موثری بین دستگاههای دولتی و خدمات رسان با این پارلمان محلی صورت نگرفته است و شهرداری تهران هم حسب تأکید شهردار تهران جلسات نوبه ای که فقط در حد شنیدن نظرات اعضاء شورایاری بود تشکیل داده که مقاومت مدیران مناطق و نواحی شهرداری در مقابل شورایاری جایی بس تأسف و تأمل دارد که نمیتوان در این یادداشت به این موضوع اشاره نمود.

و اما دیگر دستگاههایی که بر اساس دستور مافوق و براساس تکلیف اجباری فقط در حد نشست و گزارش در این دهه گذشته با شورایاران ارتباط برقرار کرده اند می توان به ادارات برق منطقه ای اشاره نمود که نشست های مشترک با تنظیم صورتجلسه و گرفتن عکس به کار خود پایان می داد و دیگر نظارتی بر اجرای مصوبات و پیگیری آن صورت نگرفته که این موضوع هم مورد تأسف می باشد.

در ادامه باید اشاره نمود که انتخابات دوره چهارم شورایاریها در تهران با تأخیر 2 ساله در اسفندماه سال گذشته برگزار گردید که نداشتن اطلاعات کافی از وظایف این پارلمان محلی توسط مردم و همچنین زمان نامناسب انتخابات و عدم اطلاع رسانی شفاف در مقیاس محلی باعث گردید که انتخاباتی ضعیف و با استقبال کم مردم برگزار گردد و عده ای با رأی اندک به عنوان منتخب مردم وارد عرصه فعالیت در شورایاریها گردیده که نمیتوان با این روند انعکاس مطلوب و  قابل توجه ای از شورایاری ها  داشت و اگر اهتمام ویژه و عملی شورای شهر تهران، شهرداری و تمامی دستگاههای خدمات رسان دولتی نباشد، به طور یقین دوره چهارساله بدون نتیجه و رو به ضعفی خواهیم داشت که باعث هدر رفت انرژی منابع انسانی و بودجه خواهد شد.

در آخر به وظیفه خطیر و قابل توجه تک تک اعضاء محترم شورای شهر تهران در قبال شورایاری اشاره می نمایم و تأکید دارم که نباید شورایاری را در دامن شهرداری رها نمود و آنان را وارد کارهای اجرایی کرد، باید اصل اساسی وظایف این پارلمان محلی را در قالب بعد نظارتی تقویت نمود و با نشست های مشترک شورای شهر و شورایاری می بایست به مشکلات محله های شهر تهران رسیدگی نمود و نمیتوان قبول کرد که اعضاء شورایاری در یک دبیر خلاصه شوند و این منطقی نمی باشد که مشکلات و معضلات محله را مستقیم به مدیران شهرداری انعکاس داد چون تجربه ثابت کرده است که مدیران شهرداری مناطق و نواحی اهتمام جدی به همکاری با شورایاری نشان نداده اند و مشاهده گردیده است که کدورت هایی بین بعضی از مدیران شهرداری و دبیران شورایاری در سنوات گذشته پیش آمده است که این روند بی قانونی و عدم نظارت شورای شهر باعث می گردد در آینده در انجام وظایف اصلی شورایاری با مشکل روبرو شویم. 

 

مهدی جمشیدی

کارشناس امور اجتماعی


چهارشنبه 94 اردیبهشت 16::: ساعت 12:9 صبح
نظر دهید
  
  
نایب رئیس شورای شهر گفت: 6 نهاد محلی در امنای محله در این دوره انتخاب می‌شوند و منشور قوانین دوره چهارم شورایاری‌ها در 7 بند تدوین شده است.

 

به گزارش پایگاه خبری شهر تهران، مرتضی طلایی، نایب رئیس شورای شهر تهران با اشاره به آغاز کار دوره چهارم شورایاری‌ها اظهار کرد: فعالیت دوره چهارم شورایاری‌ها همزمان با 9 اردیبهشت سالروز شورا آغاز می‌شود تا فصلی نوین در مدیریت محلی آغاز شود.

وی با اشاره به 2 فاز اجرایی در اعضای امنای محل تصریح کرد: فاز اول اعضای امنای محل با انتخاب 7 نفر از منتخبان مردم به پایان رسید و فاز دوم با انتخاب غیر مستقیم 6 نهاد محلی در حال اجرا است تا 13 نفر اصلی به عنوان امنای محل فعالیت خود در دوره چهارم شورایاری‌ها آغاز کنند.

نایب رئیس شورای شهر افزود: در حال حاضر مذاکره با دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط از جمله سازمان تبلیغات اسلامی، امور مساجد، آموزش و پرورش، بسیج، ستاد سمن‌های مردم نهاد را آغاز کرده‌ایم تا 6 نهاد محلی در دوره چهارم جایگزین 6 کارشناس ملی دوره‌های گذشته شوند و ظرفیت‌های محلی و هم افزایی را در محل تقویت کنیم.

طلایی ادامه داد: عضویت نمایندگان 6 نهاد در محل می‌تواند به ارتقای مدیریت یکپارچه محلی کمک کرده و به مدیریت شهری در سطح تهران، محله دست یابیم که این امر از تداخل کاری‌ها، موازی‌ کاری‌ها، حاشیه‌ها و تنش‌ها می‌کاهد.

وی با اشاره به اصلاحاتی در هیات امنای محله افزود: دبیر، جانشین، منشی، 4 کارگروه اجتماعی، عمران و شهرسازی، سلامت و محیط زیست، آموزش و مشارکت‌های شهروندی، روابط عمومی از جمله بخش‌های اجتماعی در محل است که از 13 نفر انتخابی گزینش می‌شود و نکته حائز اهمیت انتخاب دبیر از بین 7 نفر منتخب مردم انجام می‌شود و تمام امور شورای محل بر عهده دبیر است.

طلایی در پایان با اشاره به 7 منشور در دوره چهارم شورایاری‌ها تاکید کرد: معرفی و هویت بخشی و اعتبار بخشی به نهاد محل، توسعه و شکوفایی شورایاری‌ها در محلات، کار آفرینی و نقش آفرینی نهاد اجتماعی، پیشگامی و پیشتازی، سرآمدی، افتخار آفرینی، الگوسازی و مدل آفرینی از مهمترین اهداف چهارم شورایاری‌ است با الگوسازی مناسب بتوانیم در کل کشور اجرایی کنیم.


چهارشنبه 94 اردیبهشت 9::: ساعت 12:20 عصر
نظر دهید
  
  
   1   2   3   4   5   >>   >

پیغام ورود و خروج