سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکه بر اساس حق رفتار کند، خلق به سوی او روی خواهند آورد . [امام علی علیه السلام]
منطقه دو * ناحیه پنج
 

بازدیدکنندگان

بازدید امروز :27
بازدید دیروز :39
کل بازدید :304707
تعداد کل مطالب : 307
چهارشنبه 103 اردیبهشت 19
ساعت 7:13 عصر
IS
رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شورایاری‌ها از اعلام نتایج نهایی انتخابات شورایاری‌ها در روز 24 فروردین خبر داد.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نواندیش بصیر(ناب)، محمد سالاری با بیان اینکه نتایج بازشماری صندوق‌ها به اتمام رسید است گفت: 40 صندوق در 11 منطقه بازشماری شد و ساعت 5 صبح امروز بازشماری به اتمام رسید.

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شورایاری‌ها ادامه داد: کل فرایند بازشماری با سلامت و دقت و با حضور نمایندگان هیأت اجرایی، هیأت نظارت و فرمانداری به همراه فیملبرداری از کل فرایند انجام شد.

وی گفت: بر اساس بازشماری انجام شده احتمالاً دو صندوق دیگر هم بازشماری شود.

سالاری تأکید کرد: فردا در سایت شورایارِی‌ها نتایج نهایی انتخابات اعلام می‌شود.


یکشنبه 94 فروردین 23::: ساعت 5:59 عصر
نظر دهید
  
  
بازهم کرایه حمل و نقل عمومی افزایش یافت و همین امر باعث میگردد تا مردم از خودرو شخصی خود استفاده نمایند.

یادداشت: مهدی جمشیدی

سخن من بیشتر به دولتمردان و مدیران تصمیم گیر در حمل و نقل عمومی، به ویژه سازمان تاکسیرانی شهر تهران است و باید یادآوری نمایم که سختی کار رانندگان تاکسی و مسافر برهای شخصی به خصوص در پایتخت، بر هیچ کس پوشیده نیست و همه ما این شغل را جزء مشاغل سخت می دانیم که رانندگان در شبانه روز و در سرما ، گرما، ترافیک ، آلودگی های صوتی و زیست محیطی به ارائه خدمات به هموطنان خود می پردازند و در مقابل از خدمات و مزایای قابل درکی برخوردار نیستند.

اما چرا به این مهم کمتر توجه می گردد؟

اگر از هر مسوول دولتی، خصوصی، مدیران شهری، نمایندگان مردم در مجلس و شورای شهر  و همچنین از خود مردم سوال شود که اصلی ترین و مهمترین معضل پایتخت چیست؟ به طور حتم پاسخ خواهند داد؛ آلودگی هوا و ترافیک.

اما چرا این مشکل سالهاست که گریبان گیر شهروندان تهران شده است و همه ساله به گفته خود مسوولین جان هزاران هزار هموطن ما را می گیرد و با گذشت زمان هم بیشتر و بیشتر می شود، سوالی است که پاسخ آن را هیچ مسوولی تاکنون به طور واضح و شفاف نداده است.

و اما متولی اداره و ساماندهی حمل و نقل عمومی به ویژه تاکسی ها در تهران کیست؟

شهرداری تهران به طور حتم خدمات شایسته و ارزنده ای در حوزه های شهری، زیباسازی، فضای سبز، حمل و نقل عمومی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی به هموطنان ارائه نموده است و هزینه های زیادی در این خصوص در شهر تهران شده است که هرکدام به نوبه خود مهم و قابل تحسین است، اما وقتی همه ما به اتفاق قبول داریم که آلودگی هوا و ترافیک، اصلی ترین معضل شهر تهران محسوب می شود، آیا شهرداری تهران در خصوص فرهنگ سازی استفاده از خودرو تاکسی و عدم استفاده از اتومبیل شخصی گامی برداشته است؟ آیا ارائه خدمات شایسته به تاکسی داران و توجه به نیاز آنان تا کنون صورت گرفته است؟ آیا ساخت سرای محلات در تهران اولویت دارد یا ساخت پارکینگ های طبقاتی؟ آیا مردم بیشتر به مجموعه های ورزشی نیاز دارند یا اینکه در شهر خلوت با آسایش تردد نمایند؟ آیا ساخت بزرگراه در اولویت است یا کاهش کرایه های حمل و نقل عمومی به ویژه تاکسی؟ آیا برگزاری همایش های گوناگون و جشنواره های متعدد که هزینه های فراوانی برای اجرای آن صورت می گیرد، دغدغه مردم است یا آلودگی هوا؟ آیا فروش آرم های طرح و ترافیک روزانه، خواست مردم است؟ و ده ها سوال دیگر که بی پاسخ مانده است!

و اما چگونه می توان نرخ کرایه تاکسی را کاهش داد و یا ثابت نگه داشت؟

خب به طور طبیعی و عقلانی، هر زمان که نرخ سوخت افزایش یابد، نرخ کرایه تاکسی هم به همان میزان افزایش می یابد و هر شخصی با محاسبه هزینه حمل و نقل، به این نتیجه می رسد که استفاده از خودرو شخصی برایش به صرفه تر است، ولی به طور یقین اگر بداند که با این وضع ترافیک تهران، نبود جای پارک، آلودگی هوا و ....، استفاده از تاکسی برایش مرقوم به صرفه تر است، به طور حتم سعی می کند که با تاکسی و خودروهای عمومی در شهر تردد نماید.

و اما چگونه می شود نرخ کرایه تاکسی را ثابت نگه داشت و یا نسبت به استفاده از خودرو شخصی آن را کاهش داد، موضوعی است که با ارائه خدمات به رانندگان تاکسی می توان به آن دست یافت.

10 راهکار پیشنهادی برای کاهش نرخ کرایه تاکسی

*افزایش خدمات گاز سوز نمودن تاکسی ها و تسهیل در ارائه خدمات

*اختصاص 5 تعمیرگاه تخصصی خدمات خودرویی ویژه تاکسی در شهر تهران

*پرداخت یارانه لوازم و خدمات مصرفی به خودروهای تاکسی( لاستیک، باطری، لنت ترمز، روغن موتور، شمع، صفحه کلاج، جلوبندی )

*کاهش نرخ بیمه نامه های شخص ثالث و بدنه برای خودروهای تاکسی

*افزایش ارائه خدمات تاکسی تلفنی در تهران

*ایجاد فروشگاههای زنجیره ای در شهر تهران، ویژه تاکسی داران به منظور عرضه محصولات مود نیاز روزمره آنان با تخفیف ویژه

*امکان استفاده رایگان خانواده محترم رانندگان تاکسی از خدمات حمل و نقل عمومی

*ارائه کارت خرید ویژه استفاده از رستورانهای منتخب تهران به رانندگان تاکسی جهت صرف یک وعده غذا در طول روز

*امکان نصب تبلیغات در بدنه تاکسی ها با طراحی نوین و کارشناسی به صورت ایجاد کانون تبیغاتی متمرکز در سازمان تاکسیرانی

*پرداخت یارانه سوخت با طراحی مکانیزم استفاده اختصاصی تاکسی ها در جایگاههای سوخت منتخب


پنج شنبه 94 فروردین 20::: ساعت 12:33 عصر
نظر دهید
  
  

سیزدهم فروردین "روز نشاط و شادابی طبیعت است".


در این روز که پایان تعطیلات نوروز به شمار می آید ، ما ایرانیان به رسم فرهنگ و سنت به آسمان نگاه می کنیم  تا آفاق زندگیمان درخشان گردد و سبزه هایی را که پیش از عید سبز کرده بودیم به آب می اندازیم تا سرسبزی زندگیمان همانند آب همیشه در جریان باشد و در کنار سبزه های خود بطری های نوشابه و زباله های تولیدی خودمان را هم به آب انداخته،تا شاید بتوانیم در آلودگی آب و طبیعت هم خود را سهیم نماییم.

در روز سیزده نوروز به دامان طبیعت پناه می بریم و با دویدن بر روی سبزه زار ها و چیدن گل های زیبای طبیعت و سوزاندن تکه چوب ها بر روی چمن ها و ریختن زباله های خود در اطرافمان و ..... ، علاقه خود را به طبیعت ابراز می کنیم .

نگذاریم روز سیزدهم نوروز "روز زشتی طبیعت" باشد . داشتن طبیعت و فضای سبز بانشاط و پویا حق مسلم ماست، پس بیاییم امسال در این روز خدا ، از تخریب گسترده طبیعت خودداری کنیم.

امیدوارم همه ما با فرهنگ اسلامی و ایرانی خود در این روز بتوانیم سهم به سزایی در حفظ و نگهداری طبیعت الهی ایفا نماییم.

 

یادداشتی از مهدی جمشیدی


سه شنبه 94 فروردین 11::: ساعت 12:30 عصر
نظر دهید
  
  
رئیس هیأت اجرایی انتخابات شورایاری‌ها گفت: ساعت 2 بعد از ظهر اسامی منتخبین به تفکیک محلات در سایت انتخابات منتشر می‌شود.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نواندیش بصیر(ناب)، مرتضی طلایی در خصوص جمع‌بندی نهایی انتخابات شورایاری‌ها گفت: 574 هزار و 801 نفر در انتخابات شرکت کردند که در مقایسه با دور قبل حدود 30 درصد افزایش داشته است.

رئیس هیأت اجرایی انتخابات شورایاری‌ها در خصوص مدرک تحصیلی افراد گفت: از نظر مدرک تحصیلی 35 درصد رأی‌آورندگان دارای مدرک تحصیلی کارشناسی، 15 درصد کارشناسی ارشد و دکتری و حوزوی، 16 درصد کاردانی و 32 درصد دیپلم و زیر دیپلم بوده‌اند.

به گفته طلایی هزار و 556 نفر این افراد 25 تا 40 سال بوده و 822 نفر بالای 50 سال بودند.

طلایی با بیان اینکه 2 هزار و 170 نفر آقایان بوده و 308 نفر خانم بودند، گفت: از نظر شغل 614 نفر کارمند، 887 نفر آزاد، 259 نفر مشاغل فرهنگی، 274 نفر از بازنشستگان بوده و همچنین 594 نفر از جامعه ایثارگران بودند.

طلایی تأکید کرد: اسامی منتخبین به تفکیک محلات ساعت 2 بعد از ظهر بر روی سایت انتخابات منتشر  می‌شود.

وی بیان کرد: شهروندان 2 روز فرصت دارند شکایات و گزارشات خود را به هیأت نظارت تحویل داده و ظرف 5 روز گزارشات بررسی و سرانجام نتیجه نهایی انتخابات پس از تأیید صحت انتخابات توسط هیأت نظارت به افراد اعلام می‌شود.


یکشنبه 93 اسفند 24::: ساعت 12:18 عصر
نظر دهید
  
  
شهردار تهران با حضور در ستاد هماهنگی شورایاری های شهر تهران، ضمن بازدید از روند برگزاری چهارمین دوره انتخابات شورایاری ها، گفت: زحمات بسیار خوب و با شور و نشاطی در راستای برگزاری این انتخابات صورت گرفته و آمارها نشان می دهد که میزان مشارکت در مناطق جنوبی تهران بالا بوده و وقتی آمار تعرفه ها را به بنده ارائه دادند، این حضور مردمی برای خودم غیرقابل تصور بود.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نواندیش بصیر(ناب)، محمد باقر قالیباف با بیان اینکه روند برگزاری چهارمین دوره شورایاری ها قابل قیاس با دوره های گذشته نیست، اظهار داشت: در دوره چهارم، شورایاری ها به یک بلوغ فکری رسیدند و سطح تحصیلات، سابقه، تجربه و ترکیب افراد از ابعاد مختلف قابل توجه بوده است. مشارکت مردم در در این سطح نشان می‌دهد که شورایاری‌ها توانسته‌اند تبلور عینی تاثیر مردم در سرنوشت محلات را رقم بزنند.


وی در ادامه خاطر نشان کرد: با جدیت می گویم که امروز الگوی شورایاری های شهر تهران قابل مقایسه با کشورهایی است که بیش از 100 سال در این امور تجربه و سابقه دارند.

شهردار تهران همچنین افزود: نسبت به گذشته رشد بیشتری داشته‌ایم و زمانی که شورایاری‌ سوم می‌خواست برگزار شود برخی از افراد اساسا می‌گفتند که نمی‌تواند این شوراها شکل بگیرد و همه کارها منجر به تهیه لایحه‌ای در خصوص فعالیت شورایاری‌ها شد و در نهایت پس از تصویب در شورا به تأیید فرمانداری تهران رسید.

قالیباف با بیان اینکه هنوز به نقطه کمال نرسیده ایم، عنوان کرد: شورای محلات می توانند در همه شهرهای کشور یاری رسان شوراهای شهر باشند و زمانی می توان گفت به وضعیت مطلوب رسیده ایم که به جای شورایاران، شورای محلات در سراسر کشور تشکیل شود.

شهردار تهران به وظیفه اصلی شورایاران نیز اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: آنچه مورد مطالبه ما در مدیریت شهری و شهروندان در شهر تهران است، این است که شورایاران در مقیاس محلات خودشان به تلاش و پیگیری امور بپردازند و کاری به امور سایر محلات نداشته باشند. شورایاری ها وظیفه دارند در جغرافیای محله خود فعالیت کنند و در این مسیر اگر نظری نیز درباره فعالیت های سطح شهر داشته باشند، می توانند آن را به مدیریت شهری انتقال دهند.

قالیباف با بیان اینکه شورایاری ها با تلاش خود توانسته اند جای خود را در محلات تهران باز کنند، تصریح کرد: همه شورایاران با هر سلیقه ای بر این نکته تاکید دارند که شهرداری تهران و مجموعه شورای اسلامی شهر تهران در 2 دوره گذشته میدان را برای حضور شورایاری ها فراهم کرده اند. شورایاری‌ها به طور جد توانسته‌اند اثرگذاری داشته باشند. شورایاری‌ها پل ارتباطی بین مردم، شورای شهر و شهرداری هستند و آنها ارتباط خوبی را با سایر سازمان‌ها و دستگاه‌ها در شهر دارند.

قالیباف در بخش پایانی اظهارات خود در پاسخ به این پرسش که چرا مردم هر محله می توانند در محلات دیگر رای دهند، گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که هر شهروندی در هر محله به کاندیداهای خود رأی دهد و در این زمینه سازوکار لازم باید فراهم شود.


شنبه 93 اسفند 23::: ساعت 4:34 عصر
نظر دهید
  
  

 

22 اسفند، روز شهید را گرامی میداریم


پنج شنبه 93 اسفند 21::: ساعت 3:36 عصر
نظر دهید
  
  

مهدی جمشیدی؛ کارشناس امور شهری

کمتر از 48 ساعت دیگر، انتخاباتی برگزار خواهد شد که سرنوشت دوره چهارم انتخابات شورایاریهای محله های شهر تهران رقم خواهد خورد، انتخاباتی که سه دوره آن را با موفقیت و دستاوردهای عمرانی، فرهنگی و اجتماعی در مقیاس محلی پشت سر گذاشته ایم و منتخبین مردم وارد پارلمان تصمیم گیری و نظارتی میشوند و اداره امور محله خود را در دست خواهند گرفت. شورایاران صدای اهالی محله خود خواهند شد تا حلقه وصلی شوند میان مدیریت شهری، دولت و بدنه جامعه و اگر به قانون اساسی کشورمان توجه کنیم، متوجه خواهیم شد که اصل شورا و مشارکت پذیری مردم و واگذاری امور به خود مردم تا چه میزان مورد تأکید قرار گرفته است. اما آنچه مورد بحث است، مسوولیت پذیری شهروندان و ساکنین هر محله است که تا چه میزان می توانند با انتخاب کاندیدای اصلح خود، محله ای آباد در شهر تهران داشته باشند، کلان شهری که با وجود 354 محله، به طور حتم نظارت شورای شهر و مدیریت شهری را با مشکل مواجه خواهد نمود و گستره و پراکندگی پایتخت، لزوم فعالیت پارلمان های محلی را بیش از پیش مورد توجه و تأکید قرار می دهد که همه با هم در روز 22 اسفند ماه با حضور در پای صندوق های رأی، اداره امور محله خود را به 7 عضو اصلی در جایگاه شورایاران قرار می دهیم تا انشاء ا... با مسوولیت پذیری شهروندان و مطالبه گری منتخبین شورایاری، شاهد محله ای آباد و در مسیر پیشرفت و تعالی باشیم که به طور حتم همانند حضور با شور و شعور مردم در سوابق انتخاباتی گذشته، این بار بهار طبیعت را با شکوفایی دوره جدید شورایاری شاهد باشیم.

 


چهارشنبه 93 اسفند 20::: ساعت 12:42 صبح
نظر دهید
  
  

 

1

 

احداث میدان عرضه میوه و تره بار

احداث پارکینگ طبقاتی

اصلاح هندسی ورودی و خروجی محمد علی جناح و بلوار شهید صالحی

اجرای طرح دسترسی طرشت شمالی به بلوار شهید صالحی

اجرای طرح دسترسی پایانه جانبازان به اتوبان شیخ فضل ا...

ساخت فرهنگسرای مجهز فرا محله ای

احداث مسیر و ایستگاه دوچرخه

انتقال پایانه اتوبوس های بی آر تی

مشارکت اهالی در تصمیم گیری های شورا

ساماندهی باغات محله و دیوار کشی کاذب متحدالشکل

ساماندهی صنوف مزاحم و آلاینده و توجه به حفظ محیط زیست

تشکیل بانک جامع اطلاعات نیازمندان، نخبگان، ورزشکاران و شهدای محله

تلاش جهت دریافت اولین ایزو در مقیاس محلی در تهران

توجه به حوزه سلامت و بهداشت محیط محله 

 


دوشنبه 93 اسفند 18::: ساعت 9:32 عصر
نظر دهید
  
  

عضو شورای اسلامی شهر تهران درباره اهمیت حضور مردم در انتخابات شورایاری ها می گوید: این حق مردم است که برای انتخاب بهترین فرد وارد میدان شوند. امیدوارم در انتخابات این دوره هم همانند همیشه حضور داشته باشند و به این امر اهمیت بدهند و با دیدی باز، بهترین و اصلح را شناسایی و انتخاب کنند.

اسماعیل دوستی در گفتگو با خبرنگار ستاد خبری چهارمین دوره انتخابات شورایاری ها به تبین مهمترین عملکرد شورایاری ها در ادوار گذشته اشاره کرد و افزود: شورایاران با دلسوزی که داشتند در حوزه شهری توانستند فعالیت های مهمی انجام دهند. شورایاران در توسعه فضای سبز شهری، تجهیز سرای محلات، بهبود وضعیت خیابان ها، ساخت میادین میوه و تره بار، درمانگاه، آتش نشانی و تعامل با ادارات آموزش و پرورش، برق، آب و گاز و در نتیجه رفع مشکلات شهروندان و ... نقش موثری داشته اند.
وی در ادامه درخصوص اتفاقات مفیدی که در طول سال های فعالیت دوره سوم شورایاری ها انجام گرفت گفت: زمانی که خود مردم در برنامه و اداره شهر مشارکت مستقیم داشته باشند، مطمئن باشید هر اقدامی ثمربخش می شود. مخصوصا که 3 دوره از عمر شورایاری می گذرد و در هر دوره مردم روز به روز بیشتر با شورایاری ها آشنا شده اند و می دانند که این فضا مهیا شده برای بهتر شدن شهر و محله. امیدواریم با فعالیت شورایاران دوره چهارم هم شاهد آبادانی بیشتر محله ها باشیم.
این عضو شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که حضور چه افرادی در دوره چهارم ضروری است، عنوان کرد: نخبگان، معتمدان محله و در کنار آنها جوانان خوش فکر و با انرژی و بانوان می توانند جمع مناسبی را در شورایاری ها تشکیل دهند. این افراد چشم ما در محله ها، مناطق و نواحی هستند. تجربه 3 دوره شورایاری ها ثابت کرده که بانوان نسبت به محیط اطراف حساس ترند و با توجه به اینکه اداره شهر از نظر زیباسازی و ساماندهی و معابر و بوستان ها به نگاه موشکافانه نیاز دارد، حضور بانوان در شورایاری ها می تواند در این زمینه موثر واقع شود.
دوستی در بخش پایانی اظهارات خود به فعالیت بدون چشم داشت شورایاران پرداخت و عنوان کرد: شورایاران از روی احساس مسئولیت برای محله خود تلاش می کنند. البته وقتی یک فرد می آید دلسوزانه و بدون هیچ چشم داشتی قدم در راهی می گذارد که برای محله اش مفید باشد و کارهایی انجام می دهد که شاید در آینده افراد زیادی از آن بهره مند شوند، ما هم به عنوان اعضای شورای شهر، وظیفه داریم شرایطی برایش مهیا کنیم؛ کلاس های تک پودمان علمی کاربردی که در دوره سوم برای دوستان شورایاری برگزار شد از همین موارد است.


یکشنبه 93 اسفند 17::: ساعت 1:1 عصر
نظر دهید
  
  

مهدی جمشیدی از شناسایی کاندیدای ثبت نام نموده در این دوره از انتخابات جهت عضویت در ائتلاف "صدای مردم" به منظور شرکت در چهارمین دوره انتخابات شورایاری محله طرشت خبر داد.

ائتلاق صدای مردم

 

جمشیدی در این خصوص گفت؛ در این ائتلاف از حضور افراد تأثیر گذار محله طرشت استفاده خواهد شد و سطح تحصیلات آنان در رده کارشناسی به بالا خواهد بود.

دبیر دوره سوم شورایاری محله طرشت افزود؛ اعضاء ائتلاف با همفکری و در سایه تعامل با یکدیگر سعی خواهند نمود تا در صورت انتخاب شدن در این دوره، با مشارکت اهالی محترم محله طرشت و نظر معتمدین به ویژه ائمه محترم جماعات مساجد محله، مشکلات و معضلات محله طرشت را مرتفع و یاری رسان مسوولین مدیریت شهری باشند.

جمشیدی گفت؛ بیش از 40 نفر از عزیزان ساکن در محله طرشت در این دوره از انتخابات ثبت نام نموده اند که تا کنون با 15 کاندیدای مورد نظر مذاکره شده است که در نهایت اعضاء اصلی ائتلاف در روز یکشنبه مشخص خواهند شد.

وی در آخر افزود؛ سعی خواهد شد تا از حضور بانوان، جوانان، پیشکسوتان و کارشناسان حوزه های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در این ائتلاف استفاده گردد.


جمعه 93 اسفند 15::: ساعت 10:19 عصر
نظر دهید
  
  
<      1   2   3   4   5   >>   >

پیغام ورود و خروج