سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بر دانشجوست که نفسش را به جستجوی دانش عادت دهد و از فرا گرفتن آن ملول نگردد و آنچه را فرا گرفته [امام علی علیه السلام]
نایب رئیس شورای شهر گفت: 6 نهاد محلی در امنای محله در این دوره انتخاب می‌شوند و منشور قوانین دوره چهارم شورایاری‌ها در 7 بند تدوین شده است.

 

به گزارش پایگاه خبری شهر تهران، مرتضی طلایی، نایب رئیس شورای شهر تهران با اشاره به آغاز کار دوره چهارم شورایاری‌ها اظهار کرد: فعالیت دوره چهارم شورایاری‌ها همزمان با 9 اردیبهشت سالروز شورا آغاز می‌شود تا فصلی نوین در مدیریت محلی آغاز شود.

وی با اشاره به 2 فاز اجرایی در اعضای امنای محل تصریح کرد: فاز اول اعضای امنای محل با انتخاب 7 نفر از منتخبان مردم به پایان رسید و فاز دوم با انتخاب غیر مستقیم 6 نهاد محلی در حال اجرا است تا 13 نفر اصلی به عنوان امنای محل فعالیت خود در دوره چهارم شورایاری‌ها آغاز کنند.

نایب رئیس شورای شهر افزود: در حال حاضر مذاکره با دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط از جمله سازمان تبلیغات اسلامی، امور مساجد، آموزش و پرورش، بسیج، ستاد سمن‌های مردم نهاد را آغاز کرده‌ایم تا 6 نهاد محلی در دوره چهارم جایگزین 6 کارشناس ملی دوره‌های گذشته شوند و ظرفیت‌های محلی و هم افزایی را در محل تقویت کنیم.

طلایی ادامه داد: عضویت نمایندگان 6 نهاد در محل می‌تواند به ارتقای مدیریت یکپارچه محلی کمک کرده و به مدیریت شهری در سطح تهران، محله دست یابیم که این امر از تداخل کاری‌ها، موازی‌ کاری‌ها، حاشیه‌ها و تنش‌ها می‌کاهد.

وی با اشاره به اصلاحاتی در هیات امنای محله افزود: دبیر، جانشین، منشی، 4 کارگروه اجتماعی، عمران و شهرسازی، سلامت و محیط زیست، آموزش و مشارکت‌های شهروندی، روابط عمومی از جمله بخش‌های اجتماعی در محل است که از 13 نفر انتخابی گزینش می‌شود و نکته حائز اهمیت انتخاب دبیر از بین 7 نفر منتخب مردم انجام می‌شود و تمام امور شورای محل بر عهده دبیر است.

طلایی در پایان با اشاره به 7 منشور در دوره چهارم شورایاری‌ها تاکید کرد: معرفی و هویت بخشی و اعتبار بخشی به نهاد محل، توسعه و شکوفایی شورایاری‌ها در محلات، کار آفرینی و نقش آفرینی نهاد اجتماعی، پیشگامی و پیشتازی، سرآمدی، افتخار آفرینی، الگوسازی و مدل آفرینی از مهمترین اهداف چهارم شورایاری‌ است با الگوسازی مناسب بتوانیم در کل کشور اجرایی کنیم.


چهارشنبه 94 اردیبهشت 9::: ساعت 12:20 عصر
نظر دهید
  

پیغام ورود و خروج