سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بر شهوت چیره شو، تا حکمتت کامل گردد . [امام علی علیه السلام]
منطقه دو * ناحیه پنج
 

بازدیدکنندگان

بازدید امروز :6
بازدید دیروز :39
کل بازدید :304725
تعداد کل مطالب : 307
پنج شنبه 103 اردیبهشت 20
ساعت 4:13 صبح
IS
رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران از برگزاری انتخابات شورایاری ها در روز جمعه 24 بهمن ماه سال جاری خبر داد.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نواندیش بصیر(ناب)، پرویز سروری با اعلام این خبر گفت: روز گذشته در جلسه ستاد هماهنگی شورایاری‌ها، بحث مفصلی درباره شورایاری ها صورت گرفت که یکی از آنها تعیین روز انتخابات بود.

وی ادامه داد: با تصویب این ستاد، قرار شد جمعه 24 بهمن به عنوان روز انتخابات شورایاری ها به فرمانداری و مجلس شورای اسلامی پیشنهاد شود و در صورت موافقت این دو نهاد که انشاءالله همین طور می شود،‌ می توانیم انتخابات را در این روز برگزار کنیم.

عضو شورای شهر درباره پیشینه مشکلاتی که بر سر راه برگزاری انتخابات شورایاری‌ها قرار داشت، گفت: شورای شهر مصوبه ای را گذراند و در آن، خود شورای شهر را موظف به برگزاری انتخابات شورایاری ها کرد. این مصوبه به فرمانداری رفت و فرمانداری این مصوبه را به دلایل گوناگونی رد کرد.

سروری در توضیح این دلایل گفت: از جمله گفته می شد انتخابات شورایاری‌ها در میان انتخاباتی که قانون اساسی وزارت کشور را مجاز به برگزاری آنها دانسته، وجود ندارد. همچنین هزینه برگزاری این انتخابات از دلایل مخالفت فرمانداری با مصوبه شورای شهر برشمرده می شد.

رئیس کمیسیون نظارت شورای شهر اضافه کرد: با این همه شورای شهر تهران بر مصوبه خود اصرار کرد؛ بنابراین مصوبه برای تعیین تکلیف به شورای حل اختلاف رفت. همانطور که می دانید، این شورا برای تصمیم گیری درباره اختلافات شورای شهر و فرمانداری همان نقشی را ایفا می کند که مجمع تشخیص مصلحت نظام برای موارد اختلاف بین شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی ایفا می کند.

وی در ادامه گفت: استدلال هایی که از سوی شورای شهر درباره ضرورت برگزاری انتخابات شورایاری ها عنوان شد، شورای حل اختلاف را متقاعد کرد تا نظر به اعمال مصوبه شورای شهر بدهد. به همین دلیل برگزاری انتخابات شورایاری ها شکل قانونی به خود گرفت و انشاءالله با هماهنگی هایی که با مجلس صورت گرفته و آمادگی هایی که در شورای شهر ایجاد شده، 24 بهمن انتخابات شورایاری ها را برگزار می کنیم.

سروری درباره احتمال مخالفت مجلس با برگزاری انتخابات شورایاری ها گفت: مجلس شورای اسلامی در شورای حل اختلاف دو نماینده دارد که آنها هم نظر مساعدی نسبت به برگزاری انتخابات شورایاری ها داشتند. بنابراین اکنون این مصوبه مانند مصوبات مجمع تشخیص مصلحت نظام لازم الاجراست و مراحل قانونی آن طی شده است.

عضو شورای شهر خاطرنشان کرد: همانطور که مجلس شورای اسلامی درباره انتخابات شورای شهر باید روزی را برای برگزاری انتخابات پیشنهاد کند، شورای شهر نیز باید اعلام می کرد که چه روزی را برای انتخابات شورایاری ها در نظر گرفته است که این تصمیم دیروز در جلسه ستاد شورایاری ها اتخاذ شد.

وی درباره نحوه برگزاری انتخابات شورایاری ها گفت: فرمانداری هماهنگی های اجرایی برگزاری انتخابات را انجام می دهد و مجلس نظارت بر این انتخابات را بر عهده دارد.

سروری درباره شرایط کاندیداتوری، تعیین صلاحیت و تبلیغات انتخاباتی گفت: در ستاد شورایاری ها آیین نامه ای را برای تعیین شرایط برگزاری انتخابات، شرایط و نحوه احراز صلاحیت و تبلیغات تصویب کرده ایم که بر اساس آن، کاندیداها از یک هفته پیش از برگزاری انتخابات، امکان تبلیغ دارند.

عضو شورای شهر همچنین گفت: قرار شده مجلس شورای اسلامی نظارت بر انتخابات و تایید صلاحیت کاندیداها را بر عهده داشته باشد.


جمعه 93 آذر 14::: ساعت 12:52 عصر
نظر دهید
  
  
سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از ریزش آوار در محل گودبرداری غیراصولی و مرگ کارگر جوان خبر داد.
 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نواندیش بصیر، جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی عنوان کرد: در ساعت 12:41 دقیقه ظهر امروز ستاد فرماندهی آتش نشانی از ریزش دیوار در محل گودبرداری شده مطلع شد و بلافاصله 2ایستگاه آتش نشانی عازم محل حادثه در محله طرشت شدند.

وی ادامه داد: این حادثه در زمینی به وسعت 250متر مربع که به عمق سه متر گودبرداری شده بود رخ داد که تعدادی از کارگران در محل مشغول کار بودند که به یک باره دیوار کناری دچار آوار شده بود و کارگر 18ساله افغانی در زیر آوار مدفون شده بود و آتش نشانان بلافاصله وارد عملیات و پس از خاک برداری کارگر جوان را خارج و تحویل عوامل اورژانس دادند که متأسفانه به علت شدت جراحات مرگ وی تأیید شد.

ملکی خاطرنشان کرد:  محل پس از ایمن سازی تحویل مالک شد.

گفتنی است، مهدی جمشیدی دبیر شورایاری محله طرشت از حضور به موقع و سریع امدادگران آتش نشانی و فعالیت آنان تشکر کرد.


شنبه 93 تیر 7::: ساعت 5:48 عصر
نظر دهید
  
  

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اهالی محله طرشت دیدار نمود.

دکتر علی صابری، عضو شورای اسلامی شهر تهران، عصر روز سه شنبه، در مسجد امام حسن عسگری(ع) محله طرشت حاضر شد و با اهالی محله دیدار و گفتگو نمود.

مهدی جمشیدی دبیر شورایاری محله طرشت در ابتدا، گزارشی از عملکرد شورا را ارائه و نسبت به معرفی محله طرشت، مطالبی را عنوان نمود.در ادامه، دکتر صابری پس از معرفی خود به نمازگزاران عنوان کرد: شورای اسلامی شهر تهران آماده دریافت نظرات و پیشنهادات مردم است و نسبت به رفع مشکلات محله طرشت هرچه بهتر و مصمم تر اقدام خواهد کرد.

در آخر، مهدی جمشیدی از خدمات و توجه آقایان حسن بیادی عضو قبلی شورای شهر و سردار طلایی عضو فعلی شورا در خصوص توجه به مشکلات محله طرشت قدردانی نمود.

 


چهارشنبه 92 اسفند 21::: ساعت 6:48 عصر
نظر دهید
  
  

بانک اطلاعات محله طرشت منتشر شد

 

بام تهران

با مشارکت

شورایاری محله طرشت

تقدیم می کند

 

بام تهران به عنوان اولین بانک اطلاعات محله ای شهر تهران افتخار دارد که با لطف پروردگار متعال و با تلاش همکاران دلسوز و مشارکت قابل تقدیر شما اهالی محترم، بانک اطلاعات محله طرشت را تهیه و در دسترس علاقمندان قرار دهد.

امید است که نتیجه این تلاش جمعی، مورد بهره برداری قرارگرفته و موجبات ارتقاء فرهنگ شهروندی را در محله فراهم آورد.

بانک اطلاعات محله طرشت در 32 صفحه و شامل: معرفی محله، اماکن عمومی محله، نیازمندیهای محله، اصناف محله، تبلیغات محله در پنج هزار نسخه منتشر گردیده و علاقه مندان می توانند با مراجعه به سرای محله طرشت نسبت به تحویل رایگان آن اقدام نمایند.

 

سفارش دهنده: شورایاری محله طرشت

مدیر مسوول: مهدی جمشیدی

مجری طرح: نواندیش بصیر

طراحی و گرافیگ: کبری کریمی

پشتیبانی طرح: پایگاه خبری شهر تهران، سامانه پیام کوتاه ناب، موسسه هنری پروان

مدیر مالی: فاطمه کهندانی

همکاران پروژه: حسین الماسی، ملیحه وحیدی نیا

مشاورین: رضا شادمان فر، مصطفی پاکدل نژاد، محمد امین سالاری پور، بهمن شریفی فقیه

با تشکر از: مدیریت محله طرشت، درمانگاه آل یاسین

سال چاپ: زمستان 92

 


جمعه 92 بهمن 25::: ساعت 5:42 عصر
نظر دهید
  
  
مسئول هیئت مذهبی صاحب الزمان (عج) از پخش اطعام همزمان با اولین جمعه ماه محرم در بین مومنین و اهالی محله طرشت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری ناب، مهدی جمشیدی ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار با اعلام این خبر اظهار کرد: این حرکت مردمی در جهت اطعام مومنین توسط هیئت مذهبی صاحب الزمان (عج)  به صورت باشکوه در محله طرشت برگزار شد.

وی اطعام مومنین از طریق پخش نذورات را یکی از تاکیدات اهل بیت برای بزرگداشت مناسبت های مذهبی بیان کرد.

جمشیدی استقبال مردم از این طرح را یکی از جلوه های ویژه این حرکت خداپسندانه در محله طرشت بیان کرد و افزود: فرصت کم تبلیغاتی و استقبال بی نظیر مردم مومن و فهیم محله طرشت از این حرکت، نشان دهنده این است که امور خیریه و برنامه های  دینی مورد توجه مردم ولایت مدار این محله است.

بنابر این گزارش: فعالیت هیئت مذهبی صاحب الزمان (عج)، در شمالغرب تهران و محله طرشت می باشد و برنامه های این هیئت تازه تأسیس از طریق وبلاگ هیئت به نشانی sahebalzamantehran.parsiblog.com صورت می گیرد.


جمعه 92 آبان 17::: ساعت 7:29 عصر
نظر دهید
  
  

 

ایام سوگواری سرور شهیدان، امام حسین (ع) تسلیت باد

 

هیئت مذهبی صاحب الزمان (عج) برگزار می نماید

پخش اطعام در اولین جمعه ماه محرم

جمعه 17 آبان    ساعت 13 الی 14

شمالغرب تهران_محله طرشت


پنج شنبه 92 آبان 16::: ساعت 5:15 عصر
نظر دهید
  
  
مشاور رئیس و مدیر روابط عمومی از سوی رئیس شورای شهر معرفی و منصوب شد.

به گزارش پایگاه خبری ناب به نقل از خبرگزاری مهر، احمد مسجد جامعی رئیس شورای اسلامی شهر تهران، سیدجمال هادیان طبائی زواره را به عنوان مشاور رئیس و مدیر روابط عمومی و اموربین الملل شورای اسلامی شهر تهران معرفی و منصوب کرد.

گفتنی است، هادیان زواره روزنامه‌نگار و کارشناس با سابقه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که  تألیف 12 عنوان کتاب در حوزه ارتباطات، فرهنگ و هنر را در کارنامه خود دارد.

از جمله کتاب‌های وی می‌توان به « آفرینش متن‌های کوتاه » اشاره کرد. کتابی که امروز به عنوان مرجع و منبع کوتاه‌نویسی در مراکز دانشگاهی، مؤسسات فرهنگی، هنری، ادارات و به ویژه روابط عمومی‌ها مورد استفاده است.

کتاب « بوی خوش آشنایی»، «نوروز نامه »، « برخاتم انبیاء محمد صلوات»، «کلید بهشت»، « اتول نامه » و چند مجموعه دیگر از آثار پرفروش اوست.

وی همچنین سابقه تدریس خبرنویسی و روزنامه نگاری را در مراکز آموزشی و خبرگزاری‌ها دارد.


شنبه 92 مهر 27::: ساعت 10:1 عصر
نظر دهید
  
  
مهدی جمشیدی در فهرست ثبت نام کنندگان نامزدهای شورای اسلامی شهر تهران قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نواندیش بصیر،مهدی جمشیدی با حضور در فرمانداری تهران - محل ثبت نام از نامزدهای انتخاباتی شورای اسلامی شهر و روستا، برای حضور در ماراتن بزرگ انتخابات شورای شهر تهران ثبت نام کرد.

بنا بر همین گزارش: وی سابقه سردبیری نشریه،مدیر مسوولی پایگاه خبری،عضویت درانجمن روابط عمومی ایران،عضویت در انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان،عضویت در شورایاری،فعالیت در مجلس شورای اسلامی،ریاست هیئت مدیره مسکن مهر و … را در کارنامه فعالیت های خود دارد.

نامبرده در رشته مدیریت فارغ التحصیل شده است.


دوشنبه 92 اردیبهشت 2::: ساعت 1:25 عصر
نظر دهید
  
  

نشاط و آرامش از نیازهای ضروری یک جامعه به شمار می آیند.

درجامعه ای که نشاط و آرامش وجود داشته باشد  و همه افراد آن جامعه بتوانند در پرتو آن زندگی سالم و پویائی را سپری نمایند، به طور یقین آن جامعه با پیشرفت و تعالی روح و جسم مواجه خواهد شد.دریک کلام می توان گفت که آرامش روح و جسم، تضمین کننده نشاط اجتماعی است.

آرامش خاطر، احساس امنیت اجتماعی و اقتصادی، شادابی و نشاط روح و جسم از عواملی هستند که در پویائی اجتماعی نقش مهمی را بر عهده دارند. افراد در همه گروهای سنی و از هر قشر و فرهنگی  نیازمند نشاط و آرامش هستند و به طور حتم می توان اذهان داشت که خانواده ای که در سایه این دو اصل زندگی کنند می توانند در شکل دهی جامعه ای با نشاط سهیم باشند.

اعتقادات اصیل مذهبی  و باورهای درست دینی در نشاط و آرامش  افراد نقش به سزایی ایفا می کنند و جامعه ای که بتواند آموزش های فرهنگی و اجتماعی را با بهره گیری از آموزه های  مذهبی ترویج  نماید، به طور حتم در شکل دهی  و ساختن شهری با نشاط موفق خواهد بود.

به گفته روانشناسان، افسردگی و اضطراب بزرگترین اختلالات  روانی می باشند که می توانند نشانه عدم نشاط و آرامش  باشند.

اما آنچه در اینجا مورد بحث است، فراهم نمودن نشاط و بستر های آرامش برای مردم کشور به خصوص ساکنین  شهر تهران می باشد.در سالهای اخیر اقدمات خوبی در زمینه های عمرانی و خدمات شهری در پایتخت صورت گرفته است که همه آنها قابل تحسین است ، اما آنچه که کمتر مورد توجه قرار گرفته است و به نوعی شهر تهران به آن نیاز دارد تا بتواند آرامش نسبی برای ساکنین خود فراهم نماید ، همان ایجاد و گسترش برنامه های اجتماعی – فرهنگی، برگرفته از آموزه ها و باورهای دینی و فرهنگی ما می باشد که به طور حتم مردم ما بیشتر به داشتن روحیه خودباوری و با نشاط نیاز دارند تا داشتن محیط با نشاط !!

اگر بخواهیم به یک نمونه از آن محیط ها در شهر تهران اشاره کنیم ، می توان برج آزادی را مثال زد که سالهاست دست خوش تغییرات سلیقه ای مسوولین می باشد ، مکانی که در سالهای نه چندان دور برنامه های متنوع فرهنگی در آن برگزار می گردید ، اما امروزه حتی ساکنینی که در حوالی آن زندگی می کنند از برنامه های برج آزادی که روزی در آن دور هم جمع می شدند و ساعاتی را در کنار خانواده و هم وطن خود با نشاط و آرامش سپری می کردند با خبر نیستند!

و اما چگونه می توان به تهران روح نشاط و آرامش دمید ، موضوعی است که انشاء الله در آینده به آن پرداخته می شود.

یادداشتی از مهدی جمشیدی


چهارشنبه 92 فروردین 7::: ساعت 2:21 عصر
نظر دهید()
  
  
از زحمات مسوولان قدردانی شود!

   عیب رندان مکن ای زاهد پاکیزه سرشت   
که گناه  دگران بر تو نخواهند  نوشت

 

سال 91 پایان یافت،فعالیت 6 ساله شوراهای اسلامی در سال جدید تمام می شود،4 سال از دوره دهم ریاست جمهوری می گذرد!

ما ایرانیان وقتی دین خود را اسلام معرفی می کنیم و مذهب خود را شیعه می دانیم و در پرتو اسلام و رهنمودهای ولایت فقیه زندگی می کنیم ، باید سنت ها و فرهنگ اسلامی ،ایرانی را رعایت کرده و به دستورات اسلام عمل نماییم.

همه باید بد رفتاری های سیاسی را در سال جدید کنار گذاشته و هریک به سهم خود از خدمات و زحمات دولتمردان قدردانی نماییم.

چرا وقتی می خواهیم وظایف خود را گزارش دهیم ،خدمات قبل از خود را کم رنگ جلوه می دهیم ،گوئی کاری در گذشته صورت نگرفته است،در بعضی اوقات هم حتی دلسوزان و مسوولین قبل از خود را به طور غیر مستقیم خطا کار معرفی می کنیم.

سال جدید فرا رسیده است و حماسه سیاسی بزرگی برای ما رقم خواهد خورد ، در این سال می بایست خصلت های ناپسند در عرصه سیاست کنار گذاشته شود و همه دلسوزان نظام و عاشقان به ولایت و مردم به نوعی باید با اخلاق اسلامی و به صورت آشکار از زحمات و خدمات دولتمردان و مسوولین در پایان دوره فعالیتشان قدردانی نمائیم و در عمل ثابت کنیم که آمده ایم تا سیاست را اسلامی کنیم نه دین را سیاسی ، تا انشاء الله شاهد حماسه ی عظیم سیاسی در پرتو نشاط و آرامش در سال جدید باشیم.

یادداشتی از مهدی جمشیدی


جمعه 92 فروردین 2::: ساعت 12:8 عصر
نظر دهید
  
  
<      1   2   3   4   5   >>   >

پیغام ورود و خروج