سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنچه از دنیا نزد تو آید بستان و از آنچه به تو پشت کند روى بگردان ، و اگر چنین نتوانى بارى جستن را از حد در نگذرانى . [نهج البلاغه]
آیین افتتاحیه آغاز به کار منتخبین چهارمین دوره شورایاران منطقه1، 2 و 3 با حضور مرتضی طلایی ، شهرداران معاونین، مدیران منطقه1، 2 و 3 و شورایاران این منطقه برگزار شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی محله طرشت؛ مرتضی طلایی نائب رئیس شورای شهر تهران همچنین فعالیت در یک چارچوب تشکیلاتی را لازمه اصلی شورایاران در دوره چهارم دانست و افزود: اگرچه منتخبان مردم بدون کم ترین امکانات و مسائل مادی پای به عرصه گذاشته اند اما همگی باید بپذیرند که در یک چارچوب تشکیلاتی قدم برداشته و فعالیت کنند. از این رو کار تشکیلاتی اولین مسئله ای است که شورایاران باید به آن توجه داشته باشند

با بیان اینکه الگوی شورایاری ها امروز در سراسر کشور در حال اجرایی شدن است، عنوان کرد: بالاخره انتخابات شورایاری ها با تمام سختی ها، ناملایمات و نامهربانی های که وجود داشت برگزار شد و آنچه که ما به عنوان یک انتخابات سالم در شهر تهران مشاهده کردیم نتیجه فعالیت و زحمات افراد بسیاری بود
وی در ادامه به آثار و برکات کار تشکیلاتی از منظر رهبر معظم انقلاب پرداخت و گفت: در کار تشکیلاتی اهداف باید مشخص شود، برنامه ریزی و نظم وجود داشته باشد، بر اساس روحیه و فرهنگ جهادی گام برداشته شود، به کمک الهی اعتماد داشت، بافت انقلابی را حفظ کرد، در ریل قانون حرکت کرد، نفس جدید به مجموعه وارد شود، اختلاف سلیقه کنار گذاشته شده و انعطاف پذیری سرلوحه فعالیت ها قرار گیرد.
نائب رئیس شورای شهر تهران در تشریح نحوه انتخاب دبیر شورایاری ها نیز گفت: دبیر شورایاری از بین 7 شورایار منتخب مردم انتخاب می شود و دبیر امنا نیز همان دبیر شورایاری خواهد بود. جانشین شورایاری نیز باید از بین 7 نفر شورایار انتخاب شود اما جانشین امنا از بین 13 نفر عضو شورایاری و امنا انتخاب می شود. منشی امنا می بایست نماینده شهرداری تهران باشد اما منشی شورا نیز از بین شورایاران انتخاب خواهد شد.
رئیس ستاد شورایاری های شهر تهران 3 ماموریت اصلی شورایاران را اینگونه اعلام کرد: وظیفه اول و اصلی شورایاران جنگ فرهنگی است و باید در این جنگ عملیات شود. میدان جنگ نیز محله و کانون هدف، خانواده است. بنابراین شورای محله، سرا و امنا باید از آسیب های اجتماعی جلوگیری کرده و در این حوزه فعال شوند. ماموریت دیگر شورایاران آموزش برای مسئولیت پذیری و افزایش مشارکت مردم است. ماموریت سوم نیز خدمت رسانی به مردم محله خواهد بود.
طلایی در بخش پایانی اظهارات خود در توصیه به شورایاران دوره چهارم، مصادیقی از ماموریت های آنان را بیان کرد و گفت: شورایاران باید کار جمعی انجام دهند، نظم محلی داشته باشند، طبق آیین نامه عمل کرده و از مداخله در امور اجرایی جدا خودداری کنند. توجه به اولویت بندی کارها جزو وظایف شورایاران است، به خصوص یکی از اولویت ها باید استفاده از ظرفیت شورایاران ادوار گذشته باشد. مهمترین توصیه به شورایاران نیز این است که ارتباط مستمر با مسجد و مردم محله داشته باشند.


چهارشنبه 94 خرداد 13::: ساعت 8:55 عصر
نظر دهید()
  

پیغام ورود و خروج