سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ارزش نعمتها تنها از سنجش با ضدّشان شناخته می شود . [امام علی علیه السلام]
شهردار تهران با حضور در ستاد هماهنگی شورایاری های شهر تهران، ضمن بازدید از روند برگزاری چهارمین دوره انتخابات شورایاری ها، گفت: زحمات بسیار خوب و با شور و نشاطی در راستای برگزاری این انتخابات صورت گرفته و آمارها نشان می دهد که میزان مشارکت در مناطق جنوبی تهران بالا بوده و وقتی آمار تعرفه ها را به بنده ارائه دادند، این حضور مردمی برای خودم غیرقابل تصور بود.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نواندیش بصیر(ناب)، محمد باقر قالیباف با بیان اینکه روند برگزاری چهارمین دوره شورایاری ها قابل قیاس با دوره های گذشته نیست، اظهار داشت: در دوره چهارم، شورایاری ها به یک بلوغ فکری رسیدند و سطح تحصیلات، سابقه، تجربه و ترکیب افراد از ابعاد مختلف قابل توجه بوده است. مشارکت مردم در در این سطح نشان می‌دهد که شورایاری‌ها توانسته‌اند تبلور عینی تاثیر مردم در سرنوشت محلات را رقم بزنند.


وی در ادامه خاطر نشان کرد: با جدیت می گویم که امروز الگوی شورایاری های شهر تهران قابل مقایسه با کشورهایی است که بیش از 100 سال در این امور تجربه و سابقه دارند.

شهردار تهران همچنین افزود: نسبت به گذشته رشد بیشتری داشته‌ایم و زمانی که شورایاری‌ سوم می‌خواست برگزار شود برخی از افراد اساسا می‌گفتند که نمی‌تواند این شوراها شکل بگیرد و همه کارها منجر به تهیه لایحه‌ای در خصوص فعالیت شورایاری‌ها شد و در نهایت پس از تصویب در شورا به تأیید فرمانداری تهران رسید.

قالیباف با بیان اینکه هنوز به نقطه کمال نرسیده ایم، عنوان کرد: شورای محلات می توانند در همه شهرهای کشور یاری رسان شوراهای شهر باشند و زمانی می توان گفت به وضعیت مطلوب رسیده ایم که به جای شورایاران، شورای محلات در سراسر کشور تشکیل شود.

شهردار تهران به وظیفه اصلی شورایاران نیز اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: آنچه مورد مطالبه ما در مدیریت شهری و شهروندان در شهر تهران است، این است که شورایاران در مقیاس محلات خودشان به تلاش و پیگیری امور بپردازند و کاری به امور سایر محلات نداشته باشند. شورایاری ها وظیفه دارند در جغرافیای محله خود فعالیت کنند و در این مسیر اگر نظری نیز درباره فعالیت های سطح شهر داشته باشند، می توانند آن را به مدیریت شهری انتقال دهند.

قالیباف با بیان اینکه شورایاری ها با تلاش خود توانسته اند جای خود را در محلات تهران باز کنند، تصریح کرد: همه شورایاران با هر سلیقه ای بر این نکته تاکید دارند که شهرداری تهران و مجموعه شورای اسلامی شهر تهران در 2 دوره گذشته میدان را برای حضور شورایاری ها فراهم کرده اند. شورایاری‌ها به طور جد توانسته‌اند اثرگذاری داشته باشند. شورایاری‌ها پل ارتباطی بین مردم، شورای شهر و شهرداری هستند و آنها ارتباط خوبی را با سایر سازمان‌ها و دستگاه‌ها در شهر دارند.

قالیباف در بخش پایانی اظهارات خود در پاسخ به این پرسش که چرا مردم هر محله می توانند در محلات دیگر رای دهند، گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که هر شهروندی در هر محله به کاندیداهای خود رأی دهد و در این زمینه سازوکار لازم باید فراهم شود.


شنبه 93 اسفند 23::: ساعت 4:34 عصر
نظر دهید
  

پیغام ورود و خروج