سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرگاه خداوند، بنده ای را دوست بدارد، عمل کردن به هشت صفت را به او الهام فرماید : چشمْ فروپوشیدن از محارم خدا، ترس از خداوند ـ جلّ ذِکرُه ـ، شرم، بردباری، شکیبایی، امانتداری، راستی و بخشندگی . [امام صادق علیه السلام]
نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: زمان برگزاری انتخابات شورایاری‌ها به اسفند ماه تغییر یافت.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نواندیش بصیر(ناب)، مرتضی طلایی نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه بر خلاف اعلام های پیشین،‌ ثبت نام شورایان فردا نخواهد بود اظهار داشت: پس از جلسه روز دوشنبه با هیئت اجرایی زمان بندی قطعی ثبت نام متقاضیان مشخص خواهد شد.

وی با اشاره به پیشنهاد اعضای شورای شهر و شورایاری‌ها جهت برگزاری انتخابات شورایاران در بهمن ماه امسال گفت: با نظر هیئت نظارت، زمان این انتخابات به اسفند ماه تغییر یافته است.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه زمان انتخابات شورایاری‌ها از 22 بهمن‌ به 8 اسفند تغییر یافته است، افزود: هدف از این تغییر تنها به دلیل تعطیلات این ایام و احتمال مرخصی برخی از شهروندان بوده چرا که حضور مردم در 8 اسفند ماه قطعا بیشتر و بهتر خواهد بود.

گفتنی است، در یکصد و هجدهمین جلسه شورای شهر شرایط داوطلبان انتخابات شورایاری‌ها و تغییرات آن به شرح ذیل اعلام شد که حذف سقف سنی محل سکونت و نیز اعمال مدرک تحصیلی از جمله تغییرات این دوره بود:

1-    تابعیت جمهوری اسلامی ایران داشته باشد
2-    التزام به اصل ولایت فقیه و تعهد به آن
3-    داشتن حداقل 25 سال سن بدون سقف سنی(این در شرایطی است که پیش از این فرد داوطلب می‌بایست دارای حداقل 25 سال و حداکثر 65 سال باشد)
4-    برای داوطلبینی که برای اولین بار در انتخابات شورایاری‌ها شرکت می‌کنند حداقل مدرک تحصیلی فوق‌دیپلم و برای افرادی که در یک دوره یا دوره‌های قبل عضو شورایاری بودند قید مدرک تحصیلی حذف شود .
5-    کسانی که حداقل یک سال در محل سکونت داشته باشند.
6-    کسانی که سابقه 5 سال فعالیت‌ فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و صنفی در محلی غیر از محل سکونت دارند با ارائه مستندات
7-    کسانی که کارت پایان خدمت دارند برای برادران
8-    افرادی که دارای حسن شهرت هستند

در پایان موارد فوق با رای اکثریت اعضای شورای اسلامی شهر تهران به تصویب رسید.


شنبه 93 دی 13::: ساعت 10:57 عصر
نظر دهید
  

پیغام ورود و خروج