سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یاری دهنده ترین چیز بر رشد خرد آموزش است . [امام علی علیه السلام]
منطقه دو * ناحیه پنج
 

بازدیدکنندگان

بازدید امروز :11
بازدید دیروز :39
کل بازدید :304158
تعداد کل مطالب : 307
جمعه 103 اردیبهشت 7
ساعت 2:32 صبح
IS

نصب ست بازی کودکان در بوستان تندرستی واقع در بلوار شهید عزیزی مورد توجه قرار گیرد.

مهدی جمشیدی بر نصب ست بازی کودکان در بوستان تندرستی تأکید کرد و افزود؛ بوستان تندرستی واقع در بلوار شهید عزیزی نبش خیابان شهید سلطان محمدی واقع گردیده است که پس از احداث آن و نصب ست های ورزشی، با توجه به وجود فضای مناسب، متأسفانه تاکنون وسایل بازی کودکان در آن نصب نگردیده است که پیشنهاد میشود به منظور استفاده ساکنین و کودکان از بوستان مذکور، این مهم در دستور کار قرار گیرد.

جمشیدی در خصوص تابلو این بوستان گفت؛ تابلو نصب شده در این بوستان مناسب نبوده و از زیبایی برخوردار نمی باشد که پیشنهاد میگردد نصب تابلو مناسب در دستورکار شهرداری قرار گیرد.


شنبه 94 اسفند 29::: ساعت 1:42 صبح
نظر دهید()
  
  

لزوم یکطرفه نمودن خیابان شهید مسلم حسینمردی در محله طرشت.

 

مهدی جمشیدی در این خصوص گفت؛ نبود پیاده راه مناسب در کوی شهید مسلم حسینمردی و همچنین عبور دوطرفه خودرو از این معبر باعث شده تا ساکنین و عابرین با مشکل عبور و مرور مواجه گردند.

جمشیدی در این باره افزود؛ به علت تردد بالای خودروها، نبود پیاده رو، وجود تعمیرگاه، دبیرستان و معضلات بسیار، لازم است با توجه به دسترسی خودرو ها از خیابان شهید اکبری و کوی نوریاب، خیابان شهید مسلم حسینمردی از شمال به جنوب یکطرفه گردد.

وی همچنین خواستار اصلاح پیاده راه این معبر شد.


چهارشنبه 94 اسفند 19::: ساعت 3:40 عصر
نظر دهید()
  
  
پیشنهاد اجرای طرح دیوار مهربانی به منظور جمع آوری لباس و وسایل اضافی مورد نیاز برای نیازمندان در محله طرشت.

 

به گزارش پایگاه خبری محله طرشت، مدتی است که  طرح دیوارهای مهربانی میان مردم و فعالان اجتماعی شنیده می شود و این طرح در برخی از شهر های کشور به صورت های مختلف در حال اجرا است ، به گونه ای که مردم لباس هایی که به آن احتیاج ندارند را روی این دیوار قرار می دهند تا نیازمندان بتوانند از آن ها استفاده کنند.

شعار این دیوار، «نیاز داری بردار، نیاز نداری بگذار» است و مردم با قرار دادن لباس‌های گرمشان در این زمستان سرد برای نیازمندان، به نوعی به آن‌ها کمک می‌کنند.

به همین منظور گروه نواندیش بصیر پیشنهاد می کند تا با شناسایی مکان مناسب و باتوجه به فراهم بودن امکانات موجود، این دیوار همانند سایر اماکن دیگر در محله طرشت ساخته شود تا خیرین محله بتوانند اقلامی که نیاز ندارند را به دست محرومان و نیازمندان برسانند.


پنج شنبه 94 دی 10::: ساعت 1:11 عصر
نظر دهید()
  
  

تنها میدان محله طرشت با نام میدان سماء در تاریکی به سر میبرد.

 

مهدی جمشیدی با اشاره به خاموشی میدان سماء گفت؛ متأسفانه در طول سال های گذشته، این میدان دستخوش تغییرات سلیقه ای قرار گرفته است و تنها میدان محله طرشت هم اکنون در خاموشی به سر میبرد.

جمشیدی در خصوص زیباسازی و روشنایی این میدان افزود، با ورود از 4 ضلع این میدان، هیچ نشانه ای از آن در شب دیده نمیشود و در خاموشی مطلق می باشد.

ساکن محله طرشت در پایان به شهرداری ناحیه 5 منطقه 2 پیشنهاد داد تا روشنایی اطراف میدان که مخصوص پیاده راه و پارکها می باشد جمع آوری گردد و برج نور مناسب در میدان و 4 ضلع آن وصل شود تا شاهد روشنایی میدان سماء در شب و دید مناسب آن باشیم.


شنبه 94 آذر 21::: ساعت 6:41 عصر
نظر دهید()
  
  

عضو شورایاری محله طرشت از لزوم یکطرفه نمودن خیابان نوریاب غربی و نوریاب شرقی در محله طرشت خبر داد.

 

مهدی جمشیدی در این خصوص گفت؛ نبود پیاده راه مناسب در کوی نوریاب غربی و شرقی و همچنین عبور دوطرفه خودرو از این معابر باعث شده تا ساکنین با مشکل عبور و مرور مواجه گردند.

جمشیدی در این خصوص افزود؛ با توجه به تردد زیاد ساکنین محله طرشت از این معابر و همچنین توقف خودروهای رهگذران جهت استفاده از ایستگاه مترو استاد معین، ضرورت دارد تا کوی نوریاب شرقی جنوب به شمال و کوی نوریاب غربی شمال به جنوب یکطرفه گردد.

وی همچنین خواستار اصلاح پیاده راه این معابر شد.

 

بازخورد؛ موارد ذکر شده توسط شهرداری ناحیه 5 انجام شد.


سه شنبه 94 آبان 26::: ساعت 1:1 عصر
نظر دهید()
  
  
روابط عمومی گروه نواندیش بصیر از انتشار مجدد کتاب عرشیان (فرهنگ نامه شهدای محله) خبر داد.

 

به گزارش پایگاه خبری محله طرشت، مهدی جمشیدی مدیر مسئول گروه نواندیش بصیر از انتشار مجدد بانک اطلاعات شهدای محله طرشت خبر داد.

جمشیدی در این خصوص گفت، کتاب عرشیان(بانک اطلاعات شهدای محله طرشت) که سال گذشته تهیه و چاپ شد، امسال به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس چاپ مجدد گردید.

وی در خصوص محتوای کتاب گفت؛ اسامی 100 شهید گرانقدر محله طرشت بصورت لیستی و تعداد 14 شهید با درج مشخصات و فرازی از دل نوشته شهید و مشخصات 50 شهید هم بصورت کادری در 60 صفحه منتشر شده است.

جمشیدی در خصوص جمع آوری اطلاعات شهدای محله افزود؛ متأسفانه پس از گذشت 25 سال از دوران دفاع مقدس، بانک کامل و جامعی از اطلاعات شهدا در دسترس نبود و تیم پژوهشی نواندیش بصیر با تحقیقات میدانی و پژوهش محلی توانستند اطلاعات 100 شهید گرانقدر محله را جمع آوری و به روز نمایند.

جمشیدی در خصوص توزیع کتاب افزود؛ این کتاب بین خانواده های معظم شهدای محله طرشت و علاقه مندان به فرهنگ ایثار و شهادت توزیع خواهد شد.

 


پنج شنبه 94 مهر 2::: ساعت 11:31 صبح
نظر دهید()
  
  

مدیر محله نقش هماهنگ کننده در محله را دارد و اعضاء هیأت امناء محله که در کنار شورایاران فعالیت می کنند، می بایست هماهنگی بین دستگاههای خدمات رسان دولتی و مردمی را در دستور کار خود قرار دهند، به نوعی فعالیت مساجد، شهرداری، بسیج، مدارس، سازمانهای مردم نهاد، هیأت های مذهبی و ... در مقیاس محلی می بایست با هماهنگی یکدیگر در سطح محله انجام شود تا به نوعی از موازی کاری در انجام وظایف جلوگیری شود.

محله طرشت با توجه به وجود دستگاههای ذی ربط خدمات رسان و همچنین دارا بودن کلیه امکانات ورزشی و رفاهی، از محله های غنی و برخوردار تهران محسوب میشود، اما متأسفانه امسال با گذشت 2 ماه از فصل تابستان، هیچ یک از نهادهای مردمی و دولتی نتوانسته اند با همکاری و همیاری خود در کنار مدیریت محله، تابستانی پرنشاط را برای نوجوانان و ساکنین محله رقم بزنند، خدمات ورزشی، فرهنگی، مذهبی، اردوئی و ..... که بتواند نیاز ساکنین این محله را برآورده نماید صورت نگرفته است و عملا شهرداری ناحیه با انجام فعالیتهای سطحی و فقط در حد گزارش و تصویر فعالیت نموده و ریشه یابی نیازهای فصلی ساکنین محله برخوردار طرشت مغفول مانده است.

از این رو سرای محله که یک مکان فرهنگی برای ساکنین هر محله محسوب میشود و وظیفه هماهنگی و انجام امور فرهنگی، اجتماعی و ورزشی را در سطح محله به عهده دارد، تبدیل شده است به یک مکان آموزشی و نگهداری کودکان که این موضوع برخلاف دستورالعمل های ابلاغی شهرداری تهران می باشد و بنگاه اقتصادی و انجام امور سطحی پررنگ تر از امور فرهنگی شده است که از همین رو استفاده افراد خاص از خدمات سرای محله باعث شده است که جایگاه این نهاد اجتماعی در بین ساکنین کم رنگ شود و همگان نتوانند از خدمات آن بهره مند شوند.

امید است همه مسئولین محلی در کنار یکدیگر و با همفکری اعضاء هیأت امناء، محله ای بانشاط را برای ساکنین آن به ارمغان بیاورند.

مهدی جمشیدی

 


پنج شنبه 94 مرداد 22::: ساعت 4:50 عصر
نظر دهید()
  
  

اگر چه تا قبل از سال 87، محله طرشت فقط 2 بوستان داشت و آن هم نامناسب و بدون امکانات، اما در فواصل سالهای 87 تا 93، بوستان های طرشت و شهید عزیزی بازپیرایی شدند و به همت شهرداری و شورایاران آن دوره، بوستان های بامداد، نشاط، ارمغان و تندرستی احداث گردید و سرانه فضای سبز محله طرشت افزایش یافت.

اما با پیگیری های صورت گرفته در آن دوره، متأسفانه نصب وسایل بازی کودکان مورد توجه قرار نگرفت و در بوستان شهید عزیزی وسایل نامناسبی نصب گردید که امید است با توجه به فصل تابستان و نیاز بوستان های محله طرشت، وسایل بازی کودکان در بوستان شهید عزیزی تجهیز گردد، و در بوستان های نشاط و تندرستی نیز در جانمایی مناسب، وسایل بازی کودکان نیز نصب گردد.

مهدی جمشیدی


پنج شنبه 94 تیر 18::: ساعت 3:39 عصر
نظر دهید()
  
  

شاید اکثر ما تابلو مجموعه های ورزشی الزهرا(س) را در شهر تهران مشاهده کرده باشیم، مجموعه هایی که به نام ارائه خدمات ورزشی به بانوان شناخته شده اند، محله طرشت نیز از لحاظ سرانه امکانات و خدمات ورزشی، محله ای نسبتا برخوردار است که وجود سه مجموعه ورزشی مجهز در محله باعث گردیده است که طرشت در سطح منطقه 2 زبانزد باشد.

اما متأسفانه اطلاع رسانی این مجموعه ها در محله طرشت نه تنها ضعیف بوده، بلکه استفاده مراجعه کنندگان غیر بومی و منطقه ای باعث گردیده است که نارضایتی ساکنین محله را همراه داشته باشد.

مجموعه ورزشی الزهرا(س) واقع در بلوار شهید عزیزی محله طرشت هم یکی از این مجموعه هاست که همانند مجموعه ورزشی شهدای طرشت، نتوانسته است رضایت ساکنین محلی و منطقه ای را جلب نماید.

این مجموعه ورزشی نه تنها در موضوع اطلاع رسانی ضعیف عمل می نماید، بلکه در زمان عصر تا آخرشب ها، مورد استفاده آقایان قرار میگیرد که با پرس و جو از آنها متوجه میشویم که اکثر استفاده کنندگان از مناطق دیگر حتی خارج از تهران از این مجموعه استفاده می کنند که متأسفانه با پیگیری های مستمر در دوره سوم شورایاری، به دلیل عدم نظارت و هماهنگی های درون سازمانی شهرداری، این مجموعه به مکانی تبدیل شده بود که ساکنین محله بویژه آقایان با آن نا آشنا و غیر بومی و غیر منطقه ای ها با ان مأنوس شده بودند و از خدمات سالن آن استفاده می کردند.

به امید آن روز که جوانان محله طرشت بتوانند از سالن ورزشی این مجموعه استفاده بهینه داشته باشند.

مهدی جمشیدی


دوشنبه 94 تیر 8::: ساعت 5:35 عصر
نظر دهید()
  
  

اعضاء هیئت رئیسه شورایاری محله طرشت انتخاب شدند.

به گزارش پایگاه خبری محله طرشت؛ پس از انتخابات چهارمین دوره فعالیت شورایاریها در تهران، انتخابات داخلی جهت انتخاب دبیر، جانشین و منشی شورایاری محله طرشت در روز جمعه 22 خردادماه برگزار و نتیجه آن بشرح زیر تعیین گردید.

آقایان طرشتی نژاد، عابدینی و سرکار خانم محمدی به عنوان کاندیدای دبیر شورایاری ثبت نام نمودند که در نتیجه آقای طرشتی نژاد به عنوان دبیر انتخاب گردیدند.

در ادامه جلسه انتخابات، آقایان لطفعلی خانی کاندیدای جانشین و عابدینی کاندیدای منشی شده و با رأی اعضاء اصلی شورایاری انتخاب شدند.

فعالیت رسمی دوره چهارم شورایاری در محله طرشت آغاز و پس از تعیین اعضاء هیأت امناء، مدیر محله طرشت انتخاب خواهد شد.


چهارشنبه 94 خرداد 27::: ساعت 1:22 عصر
نظر دهید
  
  
   1   2      >

پیغام ورود و خروج